فروش خشکبار
خانه / کتیرا / قیمت کتیرا در بازار گیاهان دارویی

قیمت کتیرا در بازار گیاهان دارویی

قیمت کتیرا در بازار گیاهان دارویی :

مشاورین حرفه ای و با تجربه ما در بازرگانی سان رایز با سالها تجربه در امر بهره برداری ، تولید و خرید و فروش عمده انواع کتیرا سفید پنبه ای اصل و دیگر انواع کتیرا به صورت حضوری و چه غیر حضوری در خدمت شما مشتریان گرامی می باشند و به با تمام توان تلاش در پاسخ دادن به  تمامی سوالات شما در این مقاله خواهند بود .

کتیرا چگونه دارو گیاهی است ؟

صمغ گون معروف به کتیرا در اصل شیره گیاهی می باشد که به عنوان گون شناخته شده می باشد.
گیاه گون دارای انواع و گونه های متفاوتی است و به شکل درختچه یا گیاهان علفی چند ساله و یک ساله دیده می شود.

نحوه بهره برداری از گیاه کتیرا :

شیره و صمغ کتیرا از ریشه و ساقه‌ های گیاه گون بحره برداری می شود و با ایجاد خراش و حفره آن را خارج می‌کنند.

خراشی که روی سطح ساقه و ریشه ایجاد می‌شود باید دارای عمق ۵ سانتی متری باشد.

صمغ این گیاه مانند نوارهای پیچ‌خورده و فلس مانند استخراج می شود . شیره یا صمغی که از ریشه و ساقه کتیرا خارج می‌شود را جمع‌ آوری و به شکل ورقه یا قطعات کوچک سنگریزه‌ ای شکل خشک می‌ کنند.

این شیره آب را به خود جذب می‌ کند تا به شکل ژل در بیاید یا با هم زدن حالت خمیری پیدا کند .

قیمت کتیرا در بازار گیاهان دارویی

از طریق ارتباط با فروشندگان بازرگانی سان رایز در تهران، خریداران عزیز می توانند انواع کتیرا را در وزن های مختلف خریداری کنند . قیمت خرید و  فروش عمده کتیرا در بازرگانی سان رایز نسبت به عطاری مناسبتر بوده اما با توجه به میزان سفارش متغیر می باشد.

فواید کتیرا :

کتیرا، علاوه بر اینکه در صنایع گوناگون کاربرد دارد، می تواند برای بدن نیز بسیار مفید باشد. به طور کلی، کتیرا یکی از پرکاربرد ترین مواد در طب سنتی است و در تولید لوازم بهداشتی نیز به کار می رود. در ادامه ی این مطلب، به معرفی و بررسی برخی از خواص کتیرا خواهیم پرداخت.

یکی از خواص کتیرا، تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد . کتیرا، می تواند در درمان سرماخوردگی بسیار موثر باشد. افرادی که مبتلا به سرفه ی مکرر می باشند، می توانند با مصرف کتیرا، سیستم ایمنی خود را تقویت کرده و در نتیجه، سرفه های مکرر را درمان کنند.

یکی از مهم ترین کاربرد های کتیرا در طب سنتی، استفاده ی آن برای درمان عفونت است. عفونت، هنگامی ایجاد می شود که باکتری ها در یک نقطه از بدن تجمع پیدا کنند. در این حالت، بافت تغییر شکل می دهد و ترشحات غیر معمولی از آن مشاهده می شود. کتیرا، با تقویت سیستم ایمنی بدن، می تواند سرعت بهبود عفونت را افزایش دهد.

یکی از خواص کتیرا، کمک به کاهش وزن می باشد . کتیرا، سرشار از فیبر است. فیبر ها، نوعی از بافت های گیاهی هستند که برای کاهش وزن بدن بسیار مفید هستند. فیبر ها، به مقدار بسیار ناچیز جذب بدن می شوند، اما در همان حالت، باعث کاهش احساس گرسنگی می شوند. این حالت، سرعت کاهش وزن را سریع تر می کنند.

یکی از مهم ترین بخش های لوله گوارش، باکتری های مفیدی می باشند که در آن قرار گرفته اند و می توانند فرایند گوارش غذا را بهبود بخشند. باکتری های مفید موجود در لوله گوارش، به موادی احتیلج دارند که با به دست آوردن آنها، می توانند بهتر فعالیت کنند و به تعدادشان افزوده شود. یکی از موادی که باکتری های مفید لوله گوارش به آن نیاز دارند، فیبر است.

فیبر، یکی از موادی است که در کتیرا بسیار زیاد وجود دارد. در نتیجه، مصرف کتیرا می تواند باعث بهبود عملکرد باکتری های مفید روده شود و فرایند گوارش، بهتر انجام خواهد گرفت.

کتیرا ، می تواند باعث درمان یبوست نیز بشود و از مبتلا شدن دوباره آن جلوگیری کند.

کتیرا، یکی از موادی می باشد که کاربرد های بسیار گسترده ای در زمینه صنعتی و پزشکی دارد. ایران، به عنوان بزرگ ترین تولید کننده ی کتیرا در جهان، می تواند نیاز جهان به این ماده را به راحتی تأمین کند و باعث پیشرفت در زمینه های مختلف شود. خواص کتیرا، بسیار زیاد هستند و مصرف آن محدودیتی ندارد. البته ممکن است که افرادی به کتیرا حساسیت نشان دهند. در نتیجه، مصرف کتیرا برای افرادی که به آن حساسیت دارند مناسب نیست.

با توجه به قیمت پائین تولید کتیرا در کشور ما ، برداشت کتیرا بصورت غیرقانونی و خارج از چهارچوبهای تعیین شده توسط ارگانهای ذیربط ، و هزینه های پائین بهره برداری از منابع طبیعی این محصول توانسته است که نظر بازار جهانی را به خود جلب کند .

بازرگانی سان رایز بنا به حضور مداوم و تجربه های خود توانسته است یکی از مراجع اعلام قیمت بعنوان آخرین قیمت کتیرا در بازار گیاهان دارویی در تهران سال ۱۴۰۱نیز در بازارهای دیگر داخلی و حتی خارجی مطرح باشد.

انواع مختلف کتیرا :

صمغ کتیرا خود به خود پس از ایجاد شکافی که به تنه یا ساقه گون وارد می شود، از ساقه گیاه بیرون می‌آید و خودش بعد از گذشت مدت کوتاهی خشک می‌شود. به لحاظ کیفیتی صمغ کتیرا به چند دسته تقسیم می شود که معروف ترین آنها عبارتند از کتیرا مفتولی و کتیرا خرمنی و کتیرا گل زرد .

این صمغ های خشک شده  با کیفیت های مختلف همان کتیرا است که پس از جمع آوری به بازارهای فروش ارائه گردد.

کاربردهای مختلف صمغ کتیرا :

از کتیرا در صنایع گوناگون استفاده می شود . ولی بیشترین کاربرد آن در موارد زیر می باشد .

  • از کتیرا برای درمان سرفه بسیار استفاده می شود.
  • از ژل کتیرا برای رشد و تقویت مو ها و درمان شکنندگی آن از استفاده می شود.
  • کرم های تولید شده از کتیرا برای نرم کردن پوست و ترک های موجود در لب پس از استفاده بر روی پوست مورد استفاده قرار داد .

محل اصلی رویش گیاه کتیرا در واقع در استان اصفهان می باشد و غالباً برداشت کتیرا از ۵۰ هزار هکتار رویشگاه های طبیعی استان اصفهان در سال انجام می پذیرد.

در اصل می شود گفت استان اصفهان بزرگترین تولید کننده گیاه دارویی کتیرا در کشور شناخته شده می باشد.

کتیرا، از نظر ساختار شیمیایی، بسیار منشعب است و ساختمان پیچیده ای دارد. کتیرا، یک نوع کربوهیدرات از نوع پلی ساکارید است. پلی ساکارید ها، از چندین واحد کوچک به نام مونو ساکارید تشکیل شده اند و ساختار زنجیره ای دارند. مولکول های کتیرا، ساختار زنجیره ای چند شاخه و بسیار منشعبی دارند.

کتیرا، یک صمغ محلول در آب است. یعنی اگر کتیرا را در آب بریزیم، در آن حل می شود. حل شدن کتیرا در آب، باعث ایجاد یک محلول کلوئید می شود. محلول های کلوئید، محلول هایی هستند که مولکول های ریز و درشت فراوانی دارند و نور از آنها عبور نمی کند. برای مثال، سس مایونز، یکی از محلول های کلوئیدی است.

 

قیمت کتیرا در بازار گیاهان دارویی

 

قیمت خرید و فروش عمده انواع کتیرا در بازار تهران :

اعلام قیمت کتیرا در بازار گیاهان دارویی در فضای مجازی رایج شده است و فروش این قسمت از محصولات بویژه فروش گیاهان داروئی در تهران و فضای مجازی از بازار پر رونقی برخوردار است . خوشبختانه این کسب و کار توانسته است بلحاظ رشد اقتصادی و رونق اقتصادی جایگاه ویژه خود را بدست اورد و بالطبع ماحصل رونق این کسب و کار ، توسعه تولیدات کشاورزی داخلی نیز بوده است .

انواع مختلف کتیرا خوراکی :

  • کتیرا پنبه ای ( یا کتیرا سفید )
  • کتیرا مفتولی
  • کتیرا خرمنی شیرین
  • کتیرا سرگل زرد

انواع کتیرا صنعتی :

  • کتیرا خرمتی تلخ
  • کتیرا غوره
  • کتیرا گون زرد یا تلخه کتیرا

البته لازم به گفتن است که  این دسته بندی ها و نامگذاری ها در هر شهر و منطقه و استانی مختلف است و این تفاوت ناشی از تفاوت گویشها و اقلیم فرهنگی هر منطقه می باشد .

قیمت کتیرا در بازار گیاهان دارویی تهران و سایر بازارهای مصرف کننده و خریدار تهران بر اساس همین تفاوت ها شکل می گیرد و مبنای خاص دیگری ندارد

اطلاعات بیشتر در مورد این محصول را در سایت www.iranherbsupplier.com   مطالعه نمائید …

 

قیمت فروش انواع کتیرا در تهران و بازارهای مشابه تابع شرایط و ضوابط خاصی است هرچند که فروش کتیرا در بازارهای تهران در سالهای اخیر رونق خاصی را تجربه نکرده است اما می توان با معرفی خواص گیاهان داروئی مختلف و ایجاد بازار مناسب از پتانسیل تولیدات این گیاه در حوزه گیاهان داروئی بیشتر بهره برد .

بازرگانی سان رایز تلاش می کند با معرفی وایجاد بازار قیمت فروش انواع کتیرا در تهران سهم کوچکی در رونق اقتصادی و رشد اقتصادی کشاورزان و روستائیان داشته باشد .

کتیرا دارای انواع و اقسام مختلفی می باشد و مهمترین و رایج ترین دسته بندی آن به نوع خوراکی کتیرا و نوع صنعتی کتیرا صورت می گیرد.

بهتر آن است برای ایجاد بازار یک محصول از معرفی مزایا و کاربردهای آن و خواص آن محصول بیشتر بگوئیم بویژه اگر که محصول از خانواده گیاهان دارویی باشد .

از دیگر کشورهای تولید کننده کتیرا می توان ترکیه ،عراق،ارمنستان و هند اشاره کرد ولی باز هم بهترین نمونه تولید شده کتیرا در ایرانمی باشد . مناطق مهمی که در ایران تولید کتیرا می کنند اصفهان ، شیراز، همدان، تهران، کرمان و کرمانشاه هستند.

به طور کلی، گیاه کتیرا در منطقه ی خاور میانه، به فراوانی وجود دارد و کشور هایی که در خاور میانه هستند، جزو تولید کنندگان اصلی کتیرا شناخته می شوند.

موارد استفاده از کتیرا در صنعت :

از این ماده گیاهی با ارزش در مواد آرایشی ، نوشیدنی ها ، پودینگ ها ، سس های سالاد، نوشیدنی ها، شیرینی ها، بستنی، استفاده می شود.

از کتیرا در تهیه انواع رنگ ها برای  چاپ گالیکو ،رنگ های نساجی ، وچسب نیز استفاده می گردد.

کتیرا و فواید آن برای زیبایی :

  • کتیرا  ضد چروک پوست
  • جاق کننده صورت        
  • لایه بردار قوی و موثر  پوست
  • تقویت کننده مو

کتیرا حاوی مواد ضد پیری می باشد که چین و چروک پوست را به تاخیر می اندازد، این ماده مفید در رشد موها تاثیر بسیار چشم گیری داشته و علاوه بر تقویت مو یک حالت دهنده بی ضرر و مفید  است. ژل کتیرا را می توان به عنوان شامپو به همراه کمی شامپو بچه برای مو استفاده کرد.

مجموعه تجاری شرکت بازرگانی سان رایز بزرگترین تامین کننده و فروشنده کتیرا صادراتی در ایران می باشد. این مرکز گیاهان دارویی توانسته فروش اینترنتی و آنلاین این محصول را برای  مشتریان عزیز امکان پذیر  و راحت سازد .

اصلی‌ترین و موثر ترین ماده موجود در کتیرا تراگانتین می باشدکه کلوئید محلول در آب است و از نظر شیمیایی با ماده دیگری به نام باسورین در ارتباط است که محلولیت کمتری دارد ولی برای اینکه به شکل ژل در بیاید، در آب حل می‌شود.

مقدار مناسب مصرفی کتیرا به عوامل گوناگونی از جمله سن، سطح سلامتی و وضعیت‌ های دیگر بستگی دارد .

البته  لازم به ذکر است که اطلاعات علمی دقیقی برای محاسبه مقدار مناسب مصرفی کتیرا نیز در دسترس نمی باشد ، فقط لازم است این نکته را در نظر داشته باشید که مواد طبیعی لزوماً همیشه بی‌ خطر نیستند و دز آنها نیز اهمیت بسیاری دارد.

حتماً دستورالعمل نوشته شده روی محصولات شرکتی را مطالعه کنید و با داروساز یا پزشک در مورد مصرف صحیح آن مشورت کنید.

کتیرا صمغی توسط FDA هنگامی که مطابق با روش صحیح تولید یا تغذیه استفاده می شود ، به عنوان بی خطر (GRAS) شناخته می شود. کتیرای صمغی را می توان به عنوان اشکال طبیعی فیبر غذایی محلول ، با سابقه طولانی استفاده ایمن در مواد غذایی و فرمولاسیون های دارویی در نظر گرفت.

کتیرا دارای خواص خنک کنندگی شگفت انگیزی است و بنابراین اغلب از آن برای تهیه نوشیدنی استفاده می شود که به خنک سازی بدن در فصل تابستان کمک می کند.

مجموعه بازگانی سان رایز طی فعالیتهای چند ساله خود بعنوان یکی از فعالین پرکار و موثر در حوزه های گوناگون گیاهان داروئی از جمله فروشنده عمده کتیرا در بازار های داخلی و خارجی , فروشنده کتیرا در اینترنت و فضای مجازی ، خریدار عمده کتیرا ، فروشنده و خریدار کتیرا بصورت آنلاین ، خرید و فروش کلی و جزئی کتیرا با اعلام آخرین قیمت کتیرا در بازار گیاهان دارویی و در اینترنت شناخته شده است .

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مهدی صدیقی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09122548047
شماره پشتیبانی: 09159129155
آدرس کانال: DryFrouitIRANzamin@
پست الکترونیکی: onlinenat.2000@gmail.com

مطلب پیشنهادی

قیمت روز خرید و فروش کتیرا در بازار تهران در سال ۱۴۰۰

قیمت روز خرید و فروش کتیرا در بازار تهران در سال ۱۴۰۰ : قیمت روز …