فروش خشکبار
خانه / دسته‌بندی نشده / قیمت کتیرا خرمنی در سال ۱۴۰۱

قیمت کتیرا خرمنی در سال ۱۴۰۱

قیمت کتیرا خرمنی در سال ۱۴۰۱ :

قیمت کتیرا خرمنی  در سال ۱۴۰۱ این صمغ گیاهی از جمله اراک ، همدان ،کرمانشاه و مشهد  به صورت خرمنی از طریق بازرگانی سان رایز در کنار خرید و فروش عمده سایر گیاهان دارویی برای مشتریان امکان پذیر است .

کشور ایران یکی از معروف ترین کشورها در زمینه تولید و خرید و فروش صمغ کتیرا بصورت عمده در خاورمیانه و جهان می باشد و صراحتا می توان گفت به عنوان بزرگترین تولید کننده آن شناخته می شود.

مجموعه سان رایز در نظر دارد با هر چه آسان کردن ارتباط مستمر فی مابین منابع تولید محصولات گیاهان داروئی و بازارهای هدف امر فروش گیاهان داروئی را برای کشاورزان و زحمت کشان فراهم کند . در این بین معرفی محصول گیاهی صمغ گیاه گون که بنام کتیرا شهره خاصی دارد می تواند در ایجاد بازار قیمت کتیرا خرمنی در سال ۱۴۰۱ در تهران تاثیر بگذارد.

کتیرا چگونه گیاهی است ؟

ترشحات صمغی خشک شده حاصل از چندین گونه ی گیاه گون  می باشد . گونه‌های مولد کتیرای گون گیاهان کوچکی ارتفاع یک متر و بومی آسیای صغیر، ایران، سوریه و یونان هستند. ایران بزرگترین صادرکننده کتیرا در جهان می‌ باشد.

نحوه بهره برداری از گیاه کتیرا :

در اثر خراش دادن ساقه گیاه جدار سلول‌های اشعه مرکزی و سلول‌های پارانشیمی با جذب آب به تدریج بدل به صمغ می شود،فشار تولید شده سبب رانده شدن صمغ به طرف شکاف می گردد. صمغ در مجاورت هوا در اثر تبخیر آب به تدریج سخت می گردد. شکل محصول خشک شده بستگی به نوع شکافی که بر روی ساقه ایجاد شده است دارد.

قیمت کتیرا خرمنی در سال ۱۴۰۱ :

جهت اطلاع از قیمت کتیرا خرمنی در سال ۱۴۰۱ در تهران و سایر بازارهای خریدار کتیرا می توانید ضمن تماس با مشاورین ما نیز،  از طریق فضای مجازی معرفی شده در وب سایت ما  با مشاورین آگاه و خبره ما در تماس باشید .

زمان برداشت کتیرا :

شروع بهره برداری معمولاً از اواخر فصل بهار است و شصت روز (تا اوایل شهریور ماه) ادامه دارد.

بهره برداران بیست و یک روز پس از برش به جمع آوری کتیرا می‌پردازند و این عمل را مجدداً تکرار می‌کنند.

انواع کتیرا :

کتیرا به دو نوع مفتولی و خرمنی  دسته بندی می‌شود که عمده تولید کتیرای شهرستان اقلید از نوع خرمنی  می باشد ولی به دلیل دشواری کار از تولید این محصول در استان کم شده که با تمهیدات لازم می‌توان میزان تولید را به میزان در خور توجهی افزایش داد. کتیرا ۱۰ تا ۱۵ درصد آب، ۳ تا ۴ درصد مواد معدنی و ۳ درصد نشاسته دارد. در کتیرا به طور کلی دو نوع ماده مؤثر وجود دارد، یکی ماده‌ای است محلول در آب به نام تراگاکانتین و دیگری غیرقابل حل در آب که باسورین گفته می‌شود. تراگاکانتین متشکل از اسید گالاکتورونیک است که به قندهای گالاکتوز و کسیلوز متصل است.

قیمت کتیرا خرمنی در سال ۱۴۰۱ :

از طریق ارتباط با فروشندگان بازرگانی سان رایز در تهران، خریداران عزیز می توانند انواع نمره بندی شده  کتیرا  را که در وزن پایین خریداری کنند . قیمت کتیرا خرمنی در سال ۱۴۰۱ در بازرگانی سان رایز نسبت به عطاری مناسبتر بوده اما با توجه به میزان سفارش متغیر است.

کاربرد ها و فواید کتیرا :

به غیر از مصارف خوراکی، کتیرا برای مصارف تجاری دیگری مانند صنعت کاغذسازی، مواد آرایشی و بهداشتی و نساجی نیز استفاده می شود :

  • تمیز کردن و پولیش محصولات ساخته شده از چرم
  • مواد موجود در خمیر چاپ برای پارچه ابریشم و کرپ
  • محکم و سفت کردن پارچه کتان
  • غلیظ کردن کرم و پمادها
  • محصولات آرایشی مو
  • کرم دست
  • خمیردندان
  • ساخت پاستل‌ های نقاشی
  • خمیر ساخت گل‌های شکری تزیین کیک
  • ساخت و رول کردن سیگار.
  • یکی از مهم ترین خواص کتیرا استفاده از آن به عنوان یک شوینده طبیعی و گیاهی برای موهاست. کتیرا به حالت دادن و نرم کردن موی سر و درمان شوره کمک می کند.
  • برای رفع خلط سینه و سرفه و خشکی سینه گرفتگی صدا و نیز تقویت روده و معده و تسکین درد کلیه و مثانه و برایرفع اسهال مفید است زیرا غلیظ کننده ترشحات رقیق گوارشی است. مالیدن آن به پوست موجب رفع خارش شده، در برطرف کردن کک و مک و شکافتگی لب ها و نیز در نرم کردن پوست موثر است. مخلوط کتیرا با نوره (ماده موبر) و گوگرد برای رفع جرب و خارش موثر است.
  • مخلوط کتیـرا با سرکه برای برطرف کردن خال ها و لکه سیاه ماه گرفتگی روی پوست و لک پیس مفید می دانند. لعاب آن در صاف شدن موی سر اثر مفید دارد. امروزه علاوه بر موارد گفته شده در صنعت و به عنوان ژل برای حالت دادن و تقویت موی سر مصرف دارد. نوعیگون به نام گون قرمز (قزل گون) برای تقویت موی سر مفید است میوه این گیاه قرمز و ساقه اش سیاه می باشد که در دامنه کوه های نواحی ولنجک تهران هم می روید.

قیمت کتیرا خرمنی در سال ۱۴۰۱ :

از طریق ارتباط با فروشندگان بازرگانی سان رایز در تهران، خریداران عزیز می توانند انواع نمره بندی شده  کتیرا  را که در وزن پایین خریداری کنند . قیمت کتیرا خرمنی در سال ۱۴۰۱ در بازرگانی سان رایز نسبت به عطاری مناسبتر بوده اما با توجه به میزان سفارش متغیر است.

از دیگر کشورهای تولید کننده کتیرا می توان ترکیه ،عراق،ارمنستان و هند اشاره کرد ولی باز هم بهترین نمونه تولید شده کتیرا در ایران است. مناطق مهمی که در ایران تولید کتیرا می کنند اصفهان ، شیراز، همدان، تهران، کرمان و کرمانشاه است.

توصیه برای مصرف کتیرا :

افرادی که به شیره و صمغ‌ های طبیعی حساسیت دارند، از مصرف آن بپرهیزند. در زنان باردار و شیرده حتماً در صورت تجویز پزشک مصرف شود.

قدمت استفاده از کتیرا به حدود ۵ هزار سال قبل بر می گردد. کتیرا یکی از قدیمی ترین داروهای گیاهی است که در کتاب Materia Medica هم به آن اشاره شده است. کتیرا در قرن ۱۷ به عنوان روغنی برای درمان بیماری های چشم در آلمان تجویز می شده است.

قیمت کتیرا خرمنی در سال ۱۴۰۱ :

بازرگانی سان رایز، با تجربه طولانی سالهاست که درزمینه خرید و فروش کتیرا پنبه ای و سایر کتیراهای دیگر در اینترنت فعال می باشد، که با سورت و درجه بندی و عرضه این گیاه در داخل و خارج از کشور، نرخ انواع کتیرا را بویژه نرخ کتیرا پنبه ای در بازار را با پایین ترین نرخ اما با مطلوب ترین کیفیت قابل ارائه ، در اختیار خریداران کتیرا و مشتریان قرار می دهد.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مهدی صدیقی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09122548047
شماره پشتیبانی: 09159129155
آدرس کانال: DryFrouitIRANzamin@
پست الکترونیکی: onlinenat.2000@gmail.com

مطلب پیشنهادی

تامین کننده عمده انواع کتیرا در بازار بقیمت روز

تامین کننده عمده انواع کتیرا در بازار بقیمت روز یکی از جمله فعالیت های تامین …