فروش خشکبار
خانه / گیاهان داروئی / نقش گیاهان داروئی در درمان بیماریهای عفونی

نقش گیاهان داروئی در درمان بیماریهای عفونی

نقش گیاهان داروئی در درمان بیماریهای عفونی :

چگونه از شیوع بیماری کرونا جلوگیری کنیم ؟

آیا بیماری کرونا درمان دارد ؟

جلوگیری از شیوع و ابتلا به بیماری کرونا ( کوئید ۱۹ ) با گیاهان داروئی

نقش گیاهان داروئی در پیشگیری و کنترل بیماریهای عفونی از جمله آنفولانزا ، کرونا ( کوئید ۱۹ ) و …

 

بحث اصلی این مقاله اینست که آیا گیاهان داروئی و مصرف آن می تواند نقشی در کنترل و پیش گیری از شیوع ویروس کرونا گردد ؟!

آنچه که از رسانه های مطمئن پیرامون خبرهای این بیماری و شیوع آن در کشورهای متعدد به گوش می رسد بیانگر این مطلب است که طب نوین با تمام پیشرفتها و دست آوردهای فراوان و صد البته با ارزش خود تا کنون موفق به درمان ، مهار و حتی پیشگیری از انتشار آن نشده است و این بیماری هر روز در حال قربانی گرفتن می باشد .

از اینرو با توجه به ضرورت رسیدگی به این امر بعنوان یک موضوع فوق العاده بررسی گیاهان داروئی رایج و شناخته شده و معرفی شده توسط طب سنتی و نگاه مجدد به محصولات داروئی در حوزه طب سنتی در این برهه از زمان یک امر ضرور و لازم است .

ای بسا که استفاده بموقع و بمیزان لازم این گیاهان ( از نوع سالم و با کیفیت ) البته با راهتمایی و دستورات مقتضی طبیبان علم طب سنتی  به رسم همان آداب و رسومی که سینه به سینه از گذشتگان ما به ارث رسیده بتواند از انتشار سریع و تلفات نهایی این بیماری بکاهد .

مسلما گیاهان داروئی با ویژگیهای منحصر به فردی که دارند توان مقابله و مبارزه با شیوع انواع بیمارهای عفونی را دارند . اما کدام محصولات گیاهی بخوبی و به سرعت می تواند از رشد این بیماری جلوگیری و یا احتمال درمان بیماری کرونا را دارد .

لازم به تاکید و اشاره است که این وبسایت و شرکت بازرگانی سان رایز مدعی ارائه هیچگونه درمان انواع بیماریهای عفونی از جمله درمان بیماری ویروس کرونا نبوده و این مقاله صرفا به نحوی در صدد معرفی گیاهانی است که در زمانهای متمادی و طی تجربه و تحقیقات بعمل آمده توسط شرکتها و متخصصین با صلاحیت این رشته ( متخصصین طب سنتی ) بعنوان کمک درمان و یا جلوگیری کننده از شیوع این نوع از بیماریها نقش داشته اند . بلکه به لطف پروردگار و به مدد همکاری همگانی هموطنان عزیز و اندک تلاش این نگارنده قدمی کوچک در کاهش آلام جامعه ناشی از بروز این بیماری برداشته باشیم .

گیاهان دارویی که عفونت را از بدن دور میکند

 

برخی عفونت‌ها سطحی هستند و می‌توان با کمک برخی گیاهان دارویی از بروز آنها جلوگیری کرد

 

گاهی می‌توان با کمترین ضرر و آسیبی به بدن برخی بیماری‌ها را درمان کرد. وقتی گلوی‌تان چرک می‌کند چه‌کار می‌کنید؟ دست به دامان کدام‌ یک از داروهای شیمیایی مخصوص عفونت و سرماخوردگی می‌شوید؟ ‌برای درمان جوش‌های چرکی چه؟ از کدام داروهای موضعی یا خوراکی شیمیایی استفاده می‌کنید؟ آیا می‌دانید برخی عفونت‌های سطحی را می‌توان با گیاهان دارویی درمان کرد، البته فقط کافی است مشکل اصلی را ریشه‌یابی کنیم. دکتر سعید صانعی  مشاور گیاه‌درمانی ۱۰ گیاه دارویی را معرفی می‌کند که هر کدام اگر درست و بجا استفاده شوند، قادرند عفونت را از بدن شما دور کنند.

عفونت‌ها چطور سراغتان می‌آید؟

عفونت‌ها به چند طریق وارد بدن می‌شوند، برخی آنها در بافت‌های بدنی وجود دارند اما منتظر فرصت هستند که با ضعف سیستم ایمنی بدن، این فرصت را به‌دست ‌آورند و به طرق مختلف خود را نمایان ‌کنند. اما برخی عفونت‌ها از طریق پوست وارد بدن می‌شوند. به‌عنوان مثال با یک ضربه یا یک خراش از محیط وارد بافت بدن فرد می‌شوند.

عفونت را ضربه فنی کنید

دسته دیگر عفونت‌ها فرصت‌طلب نام دارند که منتظر شرایط مناسبی هستند تا بتوانند خود را نمایان کنند، مثل بیماری ایدز و بیماری‌های دیگر. در اکثر اوقات درمان عفونت‌های فرصت‌طلب سخت‌تر از عفونت‌های دیگر است. با این حال برای ازبین بردن عفونت‌های قوی باید به پزشک مراجعه کرد، اما برخی عفونت‌ها سطحی هستند و می‌توان با کمک برخی گیاهان دارویی از بروز و رشد آنها جلوگیری کرد. با این حال اگر از نوع عفونت خود خبر ندارید بهتر است قبل از مصرف این گیاهان دارویی با پزشک مشورت داشته باشید. همچنین مصرف این داروها نباید بیشتر از ۱۰روز ادامه پیدا کند و اگر بهبودی بعد از این مدت حاصل نشد، باید به پزشک مراجعه کنید.

آنتی بیوتیک‌های گیاهی که باید بشناسید

 

پنیرک برای درمان عفونت‌های ادراری، برونشیت و عفونت‌های سرخک و مخملک مفید است

پنیرک

پنیرک گیاهی است که در طب سنتی خواص بی‌شماری دارد و از برگ و گل آن استفاده‌های بهینه می‌شود. اما خاصیت ضد تب و التهاب و آنتی‌بیوتیکی آن زبانزد است، فقط کافی است ۴۰‌گرم گیاه پنیرک را به‌همرا یک لیتر آب جوش به مدت ۱۰‌دقیقه بگذاریم تا دم بکشد. یک فنجان از این دمکرده را روزی سه‌بار بنوشید تا عفونت‌های  ادراری، برونشیت و عفونت‌های سرخک و مخملک از‌بین بروند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اسهال‌های عفونی، برونشیت و بیماری ذات‌الریه، با دمکرده گل‌پامچال تا‌حدودی درمان میشود

 گل‌پامچال

اسهال‌های عفونی اکثرا ناشی از عفونت‌های معده و روده است. با این حال اسهال‌های عفونی، برونشیت و بیماری ذات‌الریه را می‌توان با دمکرده گل‌پامچال تا‌حدودی درمان کرد. برای دم کردن گل‌پامچال ۲۰گرم از این گیاه را به‌همراه یک لیتر آب دم کنید. فقط دقت داشته باشید که بیشتر از ۱۰‌دقیقه دم نکشد و بعد از ۱۰‌دقیقه دمنوش را صاف کرده و بنوشید. این دمکرده را روزی سه‌بار به اندازه یک فنجان بنوشید تا ترتیب اثر داشته باشد.

 

بادرنجبویه گیاهی است که قادر است اکثر عفونت‌های بدنی را از‌بین ببرد 

 بادرنجبویه

بادرنجبویه گیاهی است که می‌توان به‌عنوان یک دمکرده برای پاک‌سازی بدن از میکروب استفاده کرد. این گیاه قادر است اکثر عفونت‌های بدنی را از‌بین ببرد، حتی گاهی اوقات شما خبر ندارید که در بدن‌تان چه می‌گذرد، اما اگر در هوایی آلوده یا در محیطی قرار گرفته بودید که ممکن است میکروب یا ویروس به شما انتقال پیدا کند؛ در این مواقع توصیه می‌شود ۴۰‌گرم بادرنجبویه را به مدت ۱۵‌دقیقه به‌همراه آب جوش بگذارید تا دم بکشد و سپس آن را بنوشید تا عفونت‌های احتمالی از‌بین بروند. برای تاثیرگذاری بهتر این دمنوش توصیه می‌شود روزی سه‌بار در روز به اندازه یک فنجان نوشیده شود.

 

 

دمکرده بابا آدم برای درمان جوش های چرکی مفید است

بابا آدم

وقتی اسم جوش به میان می‌آید خیلی از افراد یاد دوران بلوغ می‌افتند، اما برخی جوش‌ها چرکی هستند و ممکن است هر جای بدن ظاهر شوند و حتی سن و سال هم برای‌شان اهمیت نداشته باشد. برای درمان جوش‌های چرکی و عفونی باید از آنتی‌بیوتیک‌های قوی استفاده کرد. در طب سنتی توصیه می‌شود از دمکرده بابادم استفاده شود. ۸۰‌گرم ریشه باباآدم را به‌همراه یک لیتر آب جوش دم کنید. مدت زمان دم کشیدن ۲۰‌دقیقه است و بعد از آن روزی سه‌بار در روز ‌برای درمان جوش‌های چرکی دمکرده را بنوشید.

 

از بخور برگ اکالیپتوس برای درمان عفونت‌های مجاری تنفسی استفاده کنید

 اکالیپتوس

برای عفونت‌های مجاری تنفسی اولین پیشنهاد یا گیاهی که اکثر افراد از آن یاد می‌کنند، برگ اکالیپتوس است که بیشتر به‌صورت بخور از آن استفاده می‌شود. درصورتی که علاوه بر بخور این برگ‌، توصیه می‌شود هر وقت به مشکل عفونت‌های مجاری تنفسی دچار شدید ۵۰گرم برگ این گیاه را با یک لیتر آب دم کنید و بعد از ۱۰‌دقیقه دم کشیدن روزی سه تا چهار بار به مقدار یک فنجان از این گیاه را بنوشید. خیلی از افراد فکر می‌کنند بخور این گیاه در اولویت است در‌صورتی که اگر سینوزیت یا ریه‌های‌تان چرکی شده‌اند، بهتر است در کنار بخور دم کرده برگ اکالیپتوس را هم فراموش نکنید.

 

جوشانده انجیر زرد برای گلودردهای چرکی، آن‍‍ژین‌ها و عفونت دهان بسیار مناسب است

انجیر زرد شیرازی

۵۰‌گرم انجیر زرد شیرازی (‌انجیر خشک در آجیل‌‌ها) ‌را به‌همراه نیم کیلو شیر به مدت ۱۵‌دقیقه می‌گذاریم تا بجوشد. این جوشانده برای گلودردهای چرکی، آن‍‍ژین‌ها، عفونت و زخم‌های داخل دهان بسیار مناسب است. برای تاثیرگذاری باید روزی سه فنجان از این جوشانده را میل کنید. همچنین اگر دندان‌تان دچار عفونت شد و درد بسیاری داشت، توصیه می‌شود در کنار مراجعه به دندانپزشک، در صورت نیاز  گیاه آنغوزه را روی دندان بگذارید. البته برای استفاده از این گیاه نیازی به دم کردن یا جوشاندن آن نیست، چرا‌که این گیاه حالت صمغ دارد و فقط کافی است روی دندان عفونی قرار بگیرد.

حتی میخک هم برای درمان عفونت‌های دندانی نقش موثری دارد. این گیاه را به دو صورت می‌توان استفاده کرد، هم روی دندان قرار داد و هم آن را جوشاند و نوشید. برای دم کردن میخک، کافی است یک قاشق مربا‌خوری میخک را با یک لیوان آب بین ۴ الی ۵‌دقیقه بجوشانید. بعد از این مرحله جوشانده را در دهان بچرخانید و خالی کنید. کافی است این کار را بین سه تا چهار بار انجام دهید.

 

افرادی که گلو دردهای چرکی دارند چای سبز بنوشند

چای سبز

گلو‌درد یکی از بدترین مراحل سرماخوردگی است که اکثر افراد دست به هرکاری می‌زنند تا از شر آن خلاص شوند. بعضی‌ها سراغ قرص‌های چرک‌ خشک‌کن می‌روند و برخی دیگر سعی می‌کنند با آب‌نمک و آب‌ جوش یا حتی آب‌نبات‌های گلودرد این مشکل را درمان کنند. اما در طب سنتی توصیه می‌شود افرادی که گلو دردهای چرکی دارند چای سبز بنوشند.

به این نحو که یک قاشق غذاخوری چای سبز را در یک لیوان آب می‌ریزیم تا به مدت ۱۰دقیقه خیس بخورد. نکته اینجاست که برای درمان گلودردهای چرکی نباید چای سبز را به‌صورت روتین دم کرد (‌یعنی روی کتری دم نمی‌کشد). حتی می‌توانید به‌جای آب‌نمک، چای سبز را غرغره کنید. از تفاله آن هم می‌توانید به شکل کمپرس برای درمان عفونت‌های چرکی پوستی مثل کورک‌ها استفاده کنید.

نقش گیاهان داروئی در درمان بیماریهای عفونی

 

برای درمان زخم‌هایی که زیاد عفونی و خطرناک نیستند از عصاره  تره در شیر استفاده کنید

تره جوشانده شده در شیر

زخم‌های چرکی درمان‌شان به مراقبت و دقت بیشتری ‌نیاز دارد. برای درمان این نوع زخم‌ها می‌توان از پمادهای موضعی یا داروهای خوراکی استفاده کرد. در طب سنتی اگر زخم‌ها زیاد عفونی و خطرناک نباشند، توصیه می‌شود از عصاره  تره در شیر استفاده شود. به این روش که تره را در شیر بپزید و سپس از شیر جدا کنید و تره پخته شده را روی زخم بگذارید. بعد از چند ساعت باید ضماد تره را از روی زخم بردارید و محل زخم را تمیز و پانسمان کنید، چراکه تره چرک را به خود می‌گیرد و باید تعویض شود. اگر این کار را روزی یک‌بار انجام دهید، در مدت کوتاهی چرک از زخم خارج می‌شود.

 

 برای ضدعفونی کردن ریه از عفونت می‌توانید از دم کرده پونه استفاده کنید

 پونه

ریه یکی از مهم‌ترین اعضای بدن است که بزرگ‌ترین وظیفه آن مبارزه با هوای آلوده است، اما ریه‌ها از عفونت‌ها در امان نیستند به‌همین دلیل برخی عفونت‌های سطحی را می‌توان با کمک آنتی‌بیوتیک‌ها درمان کرد. اگر قصد ندارید از آنتی‌بیوتیک‌های شیمیایی استفاده کنید، طب سنتی راه دیگری به شما پیشنهاد می‌کند. برای ضدعفونی کردن ریه از عفونت می‌توانید از دم کرده پونه استفاده کنید. یک قاشق  چای‌خوری پونه را به‌همراه یک لیوان آب جوش بگذارید بین‌۱۰ تا ۱۵‌دقیقه دم بکشد و سپس صاف کرده آن را همراه با عسل روزی سه بار میل کنید.

نقش گیاهان داروئی در درمان بیماریهای عفونی

پونه کوهی یکی از بهترین داروهای گیاهی است که به‌عنوان یک آنتی‌بیوتیک قوی از آن یاد میشود

 پونه کوهی

یکی از بهترین داروهای گیاهی که می‌توان به‌عنوان یک آنتی‌بیوتیک قوی از آن یاد کرد، پونه کوهی است. این نوع پونه با پونه‌های معمولی فرق دارد و به‌عنوان ضدعفونت‌های میکروبی و قارچی شناخته شده است، برای اینکه خاصیت ضدعفونی‌کننده داشته باشد باید روزی سه‌بار‌ به اندازه یک فنجان از این گیاه بنوشید.

افرادی که با مشکل عفونت‌های قارچی در گوش، عفونت‌های قارچی ناخن و برخی خانم‌ها در ناحیه تناسلی عفونت قارچی مواجه هستند، می‌توانند از پونه کوهی به‌عنوان یک آنتی‌بیوتیک استفاده کنند. البته پونه کوهی را می‌توان به شکل دمنوش یا ضماد هم استفاده کرد. همچنین اگر از عفونت ادراری رنج می‌برید دم کرده پونه کوهی یکی از درمان‌های مناسب و تاثیرگذار در این زمینه است. یک قاشق مرباخوری پونه کوهی را به‌همراه یک لیوان آب جوش به مدت ۱۵‌دقیقه می‌گذارید تا دم بکشد.

نقش گیاهان داروئی در درمان بیماریهای عفونی

 

 تقویت سیتم دفاعی بدن با مصرف چه گیاهان داروئی و میوه هایی امکان پذیر است ؟

به نقل از وب سایت باشگاه خبرنگاران جوان و طی گفتگویی با یکی از فعالان و محققین حوزه گیاهان داروئی و طب سنتی :

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره تغییر مزاج بدن در فصل پاییز گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل پاییز و تغییرات جوی آب و هوا، مزاج بدن نیز از گرمی به سردی تغییر پیدا می‌کند، این حالت بیشتر صبح‌ها اتفاق می‌افتد از این رو افراد برای اینکه در این فصل کمتر به سرماخوردگی و آنفلوانزا دچار شوند باید با استفاده از دمنوش‌ها، میوه‌ها و سبزی‌ها سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنند.

وی درباره مؤثرترین ویتامین‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن بیان کرد: ویتامین‌های A ، C ، D۳ و E نقشی مؤثر در افزایش مقاومت بدن در برابر انواع بیماری‌ها دارند و در این بین ویتامین C تأثیری چشمگیر در تقویت سیستم ایمنی (دفاعیبدن دارد. این ویتامین از ابتلای افراد به سرماخوردگی و انواع عفونت‌ جلوگیری می‌کند.

 قوی‌ترین آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی برای رفع عفونت بدن

 مناسب‌ترین میوه‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: مصرف میوه‌هایی مانند سیب، پرتقال، هندوانه، کیوی، گریپ‌فروت، لیموشیرین و نوشیدن روزانه سه لیوان شربت آب لیموترش تازه با عسل به علت داشتن ویتامین C فراوان، با تقویت سیستم ایمنی بدن در پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و درمان آن مؤثر هستند.

نقش گیاهان داروئی در درمان بیماریهای عفونی

 مناسبت‌ترین سبزی‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن

عظمایی مصرف سبزی‌هایی مانند اسفناج، گوجه‌فرنگی، کلم‌بروکلی و شلغم رابه علت فراوانی ویتامین C، در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر دانست و تأکید کرد: شلغم خام همراه با عسل یا پخته شده خاصیت آنتی‌بیوتیکی دارد، همچنین استفاده از پیاز خام یا پخته شده و سوزاندن آن تأثیری چشمگیر در رفع عفونت‌های بدن و سرماخوردگی دارد.

 ۷ آنتی‌بیوتیک معجزه‌گر طبیعی را بشناسید

سیر به علت داشتن موادی به نام آلیسین و سولفور خاصیت ضد میکروبی دارد؛ استفاده از این گیاه باکتری استافیلوکوک را از بین برده و به درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا کمک می‌کند.

مصرف آش عدس برای مبتلایان به سرماخوردگی و افراد ضعیف بسیار مناسب است؛ افراد برای تهیه این آش باید برنج نیم‌دانه، عدس و پیاز را با هم بپزند و موقع استفاده از آش، پودر فلفل قرمز را به آن اضافه کنند.

پودر زردچوبه خاصیت ضد التهابی و باکتریایی دارد بنابراین مصرف این ادویه به مقابله بدن در برابر انواع میکروب‌ها کمک کرده و سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می‌کند.

نقش گیاهان داروئی در درمان بیماریهای عفونی

 

عسل حاوی ماده‌ای به نام پلی‌فنول است و زنجبیل هم مانند یک آنتی‌بیوتیک طبیعی عمل می‌کند از این رو ترکیب عسل و زنجبیل عفونت‌های دستگاه تنفسی و گوارشی را از بین می‌برد. برای تهیه این مخلوط باید یک چهارم قاشق غذاخوری پودر زنجبیل و یک قاشق مرباخوری عسل را در یک لیوان آب جوش بریزند و این محلول را روزانه سه لیوان میل کنند.

نقش گیاهان داروئی در درمان بیماریهای عفونی

بخوری مؤثر برای پاکسازی سینوس‌ها

وی بخور ترکیب آویشن شیرازی، پونه کوهی، نعناع، تخم گشنیز و اکالیپتوس را در پاکسازی سینوس‌ها، درمان سرماخوردگی، سردرد، تنگی نفس و آسم و ضد عفونی کردن محیط خانه اثرگذار دانست و بیان کرد:مقدار مساوی از هر یک از این گیاهان را داخل قابلمه بریزید سپس ۲ لیتر آب به آنها اضافه کنید، در قابلمه را گذاشته و  پنج تا ۱۰ دقیقه آنها را بجوشانید، سپس به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زیر چادر یا پتو بخور دهید.

بی شک با تقویت مداوم سیستم ایمنی بدن و با استفاده از گیاهان داروئی ارگانیک و اقسام میوه ها و حبوبات می توان به جنگ بیماری کرونا ( کوئید ۱۹ ) رفت .

لازم است که مطلب زیر را بعنوان گواه و شاهد این مطلب در این قسمت درج کنیم بلکه با نگاهی جدید تر و علمی تر پی به اهمیت وجود گیاهان داروئی و تاثیرات شگرف و مثبت این موهبتهای طبیعی ببریم :

بازار جهانی رو به رشد در عرصه مصرف گیاهان داروئی

( منبع : بنیاد ملی نخبگان )

سازمان خواربار جهانی معتقد است  ارزش تجارت جهانی گیاهان دارویی که درحال حاضر رقمی در حدود ۱۰۰ تا ۱۳۰ میلیارد دلار را در بر می گیرد ، در سال ۲۰۵۰ میلادی به رقم ۵ تریلیون دلار خواهد رسید. چنین رشد خیره کننده ای در سایه جهانی شدن خرده فرهنگ ارگانیک گرایی  عملی خواهد شد  . گرجی مدیر یک شرکت دارویی می گوید که در کشوری مانند آلمان در برخی حوزه های دارویی ۷۰ درصد مصرف کشور به داروهایی گیاهی اختصاص پیدا کرده است . سرانه مصرف سالانه گیاهان دارویی در ایران ۲۵ گرم است، اما این سرانه در اروپا۹۰۰ و در آمریکا ۲۵۰۰ گرم است. کشورهایی مانند چین ، هند  و آلمان از جمله بازیگران اصلی این عرصه محسوب می شوند که همزمان هم صادر کننده هستند و هم وارد کننده . طبق آمارهای وزارت بهداشت ۳ درصد از بازار داخلی به داروهای گیاهی اختصاص یافته است و هنوز ۹۷ درصد از مردم ، مصرف کننده داروهای شیمیایی هستند .

با این همه  به خاطر بازار صادراتی بکر و سود آور و ارزش افزوده بالا در عرصه تولید گیاهان داروی  ، زمینه قابل توجهی برای فعالیت وجود دارد . از بیش از ۶۵۰ میلیون دلار صادرات محصولات گیاهی ایران ، ۷۰ درصد آن مربوط به زعفران است . با توجه به وجود ۸ هزار گونه گیاهی در کشور و با مقایسه ظرفیت های طبیعی ایران با رقبای منطقه ای مانند یمن و مصر ، می توان نتیجه گرفت که پتانسیل های  بالقوه قابل توجهی وجود دارد که می تواند برای سرمایه گذاران و محققین جذاب باشد .

آنچه که از سطور بالا استنباط می شود بدلیل اهمیت و نقش بی بدیل و مثبت گیاهان داروئی در زندگی انسانها بویژه در کشورهای توسعه یافته و رو به توسعه می توان گفت که : نمی توان و نبایستی نقش گیاهان داروئی در پیشگیری و کنترل بیماریهای عفونی از جمله آنفولانزا ، کرونا ( کوئید ۱۹ ) و … را نادیده گرفت .

مؤثرترین دمنوش‌های تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: دمنوش‌هایی مانند آویشن شیرازی، مرزنجوش، پونه‌کوهی، نعناع، جینسینگ، اکیناسه (سرخارگل)، گل پنیرک، ختمی و زوفا، بارهنگ، قدومه شیرازی، اسطوخودوس، بابونه، چای سبز، سفید و کوهی، کاکوتی و عناب از جمله دمنوش‌های مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن هستند، نوشیدن این دمنوش‌ها از ابتلای افراد به سرماخوردگی پیشگیری و به درمان این عارضه کمک می‌کند.

نقش گیاهان داروئی در درمان بیماریهای عفونی

 

طرز تهیه دمنوشی مناسب برای درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا :

عظمایی تأکید کرد: نوشیدن دمنوش ترکیب آویشن شیرازی، پونه کوهی، گل پنیرک، گل ختمی، اسطوخودوس، بارهنگ و عناب نقشی مؤثر در بهبود سرماخوردگی و آنفلوانزا، رفع عفونت سینوس‌ها (سینوزیتو معده، سرفه و خارج کردن خلط از ریه‌ها دارد. برای این منظور باید ۳۰ گرم آویشن شیرازی را با ۱۰ گرم از هر یک از این گیاهان و هفت عدد عناب داخل قوری ریخته و پس از اضافه کردن آب‌جوش به آن صبر کنند تا دمنوش به خوبی دَم بکشد. هنگام مصرف دمنوش، عسل به آن اضافه کنید، این دَم‌کرده را می‌توان روزانه  چهار تا پنج لیوان میل کرد.

قوی‌ترین بمب‌های خانگی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن :

وی تصریح کرد: ترکیب سرکه سیب یا انگور محلی، سیر و عسل خاصیت آنتی‌بیوتیکی قوی دارد. برای این تهیه این مخلوط سه حبه سیر خام را به شکل ریز رنده و آنها را با یک لیوان سرکه سیب یا انگور محلی و هفت قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید، این ترکیب باید روزانه سه بار هر بار یک قاشق غذاخوری میل شود.

مبتلایان به سرماخوردگی برای رفع مشکلشان باید علاوه بر استفاده از این گیاهان دارویی از مصرف غذا‌های حجیم و چرب هم پرهیز کنند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: مصرف همزمان گیاهان دارویی با دارو‌های آرام‌بخش شیمیایی، خواب‌آور، ضد فشارخون و افسردگی ممنوع است، زیرا این گیاهان ممکن است اثربخشی دارو‌های شیمیایی را افزایش دهند. بنابراین باید بین استفاده از گیاهان دارویی و مصرف دارو‌های شیمیایی ۲ تا سه ساعت فاصله باشد.

نقش گیاهان داروئی در درمان بیماریهای عفونی

عظمایی یادآوری کرد: افرادی که شیمی‌درمانی می‌شوند، مبتلایان به هپاتیت و نارسایی‌های قلبی و اشخاصی که انسولین تزریق می‌کنند باید  گیاهان دارویی را تحت نظر پزشک استفاده کنند، کودکان زیر سه سال و کهنسالان نیز بهتر است قبل از مصرف این گیاهان با متخصص طب سنتی مشورت کنند.

بازرگانی سانرایز یکی از پیشگامان در توزیع اقلام مختلف گیاهان دارویی مفتخر است که جهت تامین به موقع و به میزان لازم و تقاضای بازار در حوزه گیاهان داروئی در خدمت هموطنان عزیز باشد .

مسلما با بهره گیری از توان و ظرفیتهای خدادادی و طبیعی موجود در کشور و بهره مندی از توان و دانش متخصصان داخلی و برنامه ریزی مدیران کارامد و دلسوز داخلی می توانیم ابتدا در پیشگیری و نهایتا درمان بیماری کرونا پیشگام باشیم .

 

 

 

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مهدی صدیقی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09122548047
شماره پشتیبانی: 09159129155
آدرس کانال: DryFrouitIRANzamin@
پست الکترونیکی: onlinenat.2000@gmail.com