فروش خشکبار
خانه / قیمت آلو آفتابی / قیمت آلو آفتابی و بخارا و سایرآلو ها در بازار

قیمت آلو آفتابی و بخارا و سایرآلو ها در بازار

قیمت آلو آفتابی و بخارا به چه عواملی مربوط می شود ؟

  قیمت آلو آفتابی و سایه خشک بالاتر از انواع گوگردی آن است بدلیل اینکه فرایند خشک سازی را طبیعی طی می کنند به مراتب به خواص اصلی و ارگانیک میوه نزدیک ترند و مزه ، طعم و رنگ آنها با کمترین دخالت عوامل بیرونی بدست مصرف کننده می رسند . اما آلوهایی که با دخالت بخار و دود گوگرد یا خشک شدن در کوره های صنعتی روند خشک سازی را طی می کنند بدون شک تمام ویژگیهای آلو بجز ظاهر آن دچار تغییر خواهند شد.

سایر عوامل تعیین قیمت آلو آفتابی و بخارا به شرح زیر می باشد:

  • نسبت گوشت به هسته

هر چه میزان حجم گوشتی آلو به نسبت هسته بیشتر باشد مسلما آلو ارزش بیشتری دارا خواهد بود .
  • رنگ آلو :
از ویژگی های آلو تنوع رنگ در هر نوع از آلو های موجود می باشد که انحصاری و خاص است و این ویژگی ممکن است تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله میزان بخار ، میزان آفتاب دیدگی و عوامل دیگر رنگ طبیعی آلو دستخوش تغییراتی شود که منجر به تغییر قیمت آن خواهد شد.
  • اندازه آلو :
طبیعتا هرچه آلو درشت تر باشد قیمت و ارزش بالاتری دارد .  
  • میزان رطوبت :
رطوبت عامل موثری در تعیین قیمت آلو می باشد . هر چقدر آلو خیس تر باشد طبعا از قیمت آن کاسته خواهد شد ، رطوبت استاندارد به اندازه ای است که سبب لجن شد بار نشود. لازم به ذکر است آلو های مختلف از نظر رطوبت با هم تفاوت دارند ، به عنوان مثال آلوی شوقان طبیعتا از رطوبت بالایی برخوردار است که این آلو را از سایر انواع آلو متمایز می کند. به این نکته هم دقت کنید که شهد آلو غیر از رطوبت است ، رطوبت عامل فساد آلو است ، اما شهد آلو هیچ گونه مشکلی در کیفیت آلو به وجود نمی آورد . معمولا علت شهد دادن آلو فشردگی آن در کارتن ها یا پلاستیک هاست.  
  • طعم آلو :
به نظر ما مهم ترین عامل در تعیین قیمت طعم آلو است ، چرا که ممکن است آلویی بسیار زیبا و درشت باشد ولی به قدری طعم آن ناگوار باشد که نتوان آن را خورد.   ببینید هر کدام از انواع آلو طعم خاص خود را دارند . مثلا آلوی رسمی بخارا و طرقبه سبز شیرین مزه اند ، در حالی که آلوی شوقان و حاج حسنی به ترشی متمایلند. در تعیین قیمت منظور طعم ذاتی آلو نیست بلکه طعمی است که ممکن است تحت تاثیر عوامل مختلف به آلو عارض شده باشد. مثلا طعم روغن ، یا رنگ های مصنوعی

قیمت آلو آفتابی و ارزش آن :

اینکه آلو توسط آفتاب و بدون دود گوگرد خشک شده باشد هم باعث افزایش قیمت آن خواهد بود. چرا که فرآیند آفتاب گیری یک میوه و خشک شدن آن در آفتاب به افزایش کالری آن میوه تا ۵ برابر میوه تازه آن خواهد شد.

 

اما چرا تولید کنندگان و بویژه کشاورزان از بخار گوگرد استفاده می کنند؟

آنچه که روشن است ، آن است که میزان تولید و تنوع میوه آلو از میزان مصرف و تقاضای خریداران آن در یک بازه زمانی کوتاه و چند روزه ، بمراتب بیشتر است و هم اینکه غالب میوه ها در یک فصل معین موجود هستند و در سایر فصول سال دسترسی به آنها غیر ممکن است . از این رو برای جلوگیری از هدر رفتن و از بین رفتن میوه ها و هم ایجاد دسترسی به آنها در سایر روزها و فصلهای دیگر سال اقدام به خشک سازی آنها به شیوه های مختلف می کنند . از جمله دلایل خشک سازی به شیوه بخار گوگرد آن است که باعث حفظ و نگهداری میوه خشک در طولانی مدت و همچنین با توجه به خاصیت شیمیایی گوگرد در جلوگیری از آفت زدگی بوسیله سایر حشرات و کرمها می باشد.
جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مهدی صدیقی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09122548047
شماره پشتیبانی: 09159129155
آدرس کانال: DryFrouitIRANzamin@
پست الکترونیکی: onlinenat.2000@gmail.com